HAPPY.BIRTHDAY.-mylove!

BASIC

Vad heter du? Julia
Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Hade kommit på flera hundra för 10 år sen men nu är jag nöjd!
Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Hette Sven i mammas mage och hon funderade även på Astrid.
Vilket stjärntecken är du? Tvilling
Vilken årgång är du? 91
Vart bor du? Huddinge och i Nacka
Bott utomlands? Inte än :)
Flyttat antal gånger? Sju gånger.
Vart skulle du vilja bo? I en mysig lägenhet tillsammans med min karl. Med stora, gamla fönster som är valvliknande.
Vart jobbar du? Jobbar då och då som barnvakt annars på apotek cirka tre gånger/månaden.
Vad vill du bli när du blir äldre? Polis (hundförare)


UTSEENDE
Hur lång är du? 170cm
Hur mycket väger du? Pendlar, så har noll koll!
Hårfärg och frisyr? Mellanlångt och brun/rött.
Skostorlek? 38
Glasögon? Nej men behöver :/
Har du några piercingar/tatueringar? Har ingen tatuering än så länge men piercing i naveln.
Mest nöjd med? Mina läppar och min rygg.

FAVORIT
Filmer? Åh massa filmer!
Låtar? What goes around comes around tröttnar jag aldrig på!
Årstider? Tycker väldigt mycket om våren men älskar vintern när det är en meter snö och sol :)
Blomma? Körsbärsblommor/träd.
Frukt? Clementiner och nektaringer.
Mat? Julbord. Börjar längta redan under sommaren.
Dryck? Cola och kaffe men försöker lära mig att uppskatta vatten mera :)
Djur? Hund men har precis införskaffat mig världens sötaste katt, Ziggy!
Färg? Älskar rött, i alla nyanser men använder aldrig rött.
Bok? Vet inte :S
Tv-program? Grey's och South land men missar varanat avsnitt.
Ämne i skolan? Religion och drama.
Sysselsättning? Umgås med nära och kära. Träna?!


KLÄDER
Vad använder du just nu för jacka? Skinnjacka och nu har jag erövrat rosannas fina kappa :) nöjd!
Vad använder du just nu för skor? Converse, var tvungen att reklamera mina stövlar som jag köpte för tre månader sen. Mitt livs bäst köp men dom gick bara mer och mer sönder :'(
Favoritfärg på kläder? Svart, diskret.
Favoritmaterial på kläder? Det ska kännas bekvämt.
Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Jacka, skor och allt annat härligt!
Favoritaffärer? Zara och HM
För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? 400-1000 kr/månad.
Vad har du för byxstorlek? 28
Vad har du för tröjstorlek? M


DITT RUM / SOVRUM
Stort, litet eller mitt emellan? Mitt emellan
Vilken färg på tapeterna? Vitt och svart tapet med skimmer fjärilar.
Vilka färger går rummet i i övrigt? Svart.
Favoritmöbel i rummet och varför? Säng och klädstången.
Vad vill du ändra där inne? Stoooor garderob.
Vad har du där inne av följande:
a) TV? Nej
b) Video/DVD? Nej
c) Dator? Mina bärbara är med överallt
d) Stereo? Nej

e) Telefon? Mobil

Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Min och grannarnas tomt. En häck.

Vad gör du oftast i ditt rum? Sover för det mesta, tycker om att vara social med familjen.

Vem förutom du brukar sova i din säng? Ingen, men sover gärna i karlns säng (a)
Favoritpryl i rummet? Dator

BLANDAT

Vad heter din morfar? Han hette Olle
Vad har du i din:
a) jackficka just nu? ”Plånbok”, nycklar, cigg och busskort.
b) handväska eller liknande just nu? Lite kläder och böcker
Vad är du beroende av? Ciggaretter och morgonkaffe.
Vilket land kommer du i från? Sverige (mamma) och England (pappa).
Vilken sorts lypsyl använder du? Försvarets hudsalva.
Vad tror du på? Kärlek
Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Protestant
Vad köpte du senast? Tårta, tårtljus och födelsedagskort åt karln.
Har du nåt husdjur? Ja, precis köpt katt :) Ziggy!
Vad bor du i? Villa, radhus och lägenhet (kallar det att bo i en resväska).

HUD- OCH HÅRVÅRD, SMINK M.M.
Schampo/balsam/inpackning: Aussie
Duschcreme: Apotekets
Nagellack: Har inget nu, men använder mest Mavala
Parfym: Armani och Ralph Lauren
Kroppssmörj: Victoria Secret och The Body Shop.
Mascara: Apotekets och Isadora.
Foundation: Använder inte foundation.
Stylingprodukter: Root lift och värmeskydd.
Ansiktscreme: Neotrugena
Ögonskugga: Clinique

PRYLAR OCH INREDNING
Plånbok: Brun från banana republic.
Säng: Sultan, 120cm
Bil: Nej men övningskör :)
Gardiner: Bruna, skimriga.
Tandborste: En rosa.
Solglasögon: Har inga förtillfället.

Mobiltelefon: SE c901
Blommor och krukväxter: Har en hel djungel på fönsterbrädan.
Lampor: Svart taklampa och en lampa i korg.
Originalmålningar eller övrig konst/designinredning: Nej
Böcker: Lite olika, mest ungdomsböcker. Inte köpt några böcker på några år.
Antal skivor i samlingen: Har en hel flyttlåda i garaget. Allt från Brittan till Coldplay.

SENAST KÖPTA
Mat/dryck: Prinsesstårta och cola.
Bok: Ingen aning.
Smink: Mascara på apoteket.
Klädesplagg: En beige stickad tröja.
Teknikpryl: Mobil.
Inredningsdetalj: Ljusstakar.
Tidning/magasin: Någon sån där hänt extra tidning.
Hälsoprodukt: Räknas frukt?
Skor: Svarta stövlar som jag reklamerade idag :(
Möbel: Svart låg byrå.
Second Hand: Aldrig handlat på second hand.
På nätet: Studentmössa :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0