BEAUTY.(-beast?)

kollade precis på debatt på svt. kan låta väldigt intellektullet sådär, men ikväll handlar det dels om plastikkirurgi. vilket tydligen fortfarande är ett väldigt intressant debattämne. över huvudtaget så har stor del utav mina tankar varit kring hur folk orkar bry sig. vissa fall kan självklart vara absurda men man måste ta hänsyn till att det är ett val som just den människan gjort. hon/han vill se ut så (förhoppningsvis). men då finns det alltid minst en muntergök som tycker det är jätte fel osv. men är det så att det är inom rätta förhållande så måste det kunna vara okej. sen att 16-17 åringar vill operara läpparna och brösten, det ligger helt och hållet i skönhetsidealen som påverkar ungdomars självkänsla som leder till knasiga beslut. man måste låta kroppen utvecklas "klart" innan man sätter kniven i skinnet. jag kan erkänna att jag är väldigt för plastikkirurgi om det gör individer lyckliga. det finns saker jag skulle vilja göra men det handlar inte om skönhet utan om hur jag skulle kunna "öka min livskvalitet". resten, som tex slimmad beachkropp behövs det ingen kniv för. behöver bara ta mig till gymmet. tio minuter härifrån hahaha :) nä men borde man inte kunna leva enligt den inställning att så länge det är sunt både psykiskt och fysiskt ska man få göra vad man vill med sin kropp, vare sig det är operationer eller ex. tatueringar? det tycker jag. eller vad tycker ni?

relativit härlig vecka. har haft två snålutekvällar eftersom lönen gjorde "the big L" i pannan på en och skrattade. dessutom massa födelsedagar den här månaden med en hel del utekvällar. sen har det varit massa fika med amanda och övernattningar hos henne. söker sönder mig efter massa jobb men det går inge bra! någon som vet något intressant :)?



nä men nu ska jag ta mig en cigarette, bort med smink och sen mysa ner mig i soffan.. åh vad jag saknat att vara själv den här veckan xoxo





Adriana är lite rundare i ansiktet än på bilden nu!
gravida adriana lima är fortfarande vacker med sina extra kilon!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0