HAPPYBIRTHDAY.LOVE!

imorse när jag satt på tunnelbanan på väg in till stan kom en kvinna och la sådana där kort (på sätena) där det står att hennes bebis har leukemi och hon vill ha pengar till sjukvård... jag läste lappen, tyckte synd om barnet och bytte låt på ipoden. när jag plötsligt kom på att det är alltid en bebis med leukemi??? har åkt tåg förr när det är någon som lagt ut sådana där lappar och kom som sagt på att det alltid står att bebisen har leukemi. förlåt jag kanske är fördomsfull men hur knäppt är det? så vanligt är det inte att små barn får leukemi väl!? samtigt som jag kan känna att är man dessutom bebodd i ett land som sverige är det sista man behöver oroa sig för är sjukvårdstöd, ekonomiska bidrag överhuvudtaget,  med tanken på hur mycket bidrag man kan kamma in som svensk medborgare! så har man ett barn (ett litet spädbarn) med leukemi eller andra sjukdomar får man nog faktiskt hjälp även om föräldrarnas ekonomi är lite knaper!


verkar som jag har haft en dålig och bitter dag men tvärtom. ville bara skriva en liten anekdot från dagen. min älskade älskling fyller år idag, han blir stora 26år :) han ville tråkigt nog fira sin födelsedag på jobbet men vi umgicks i alla fall större delen av dagen! sandra mötte oss senare på dagen på fotöljen sen blev det hämt mat - sushi - så käkade vi hemma framför tv. skönt!!

nu till dagens dilemma: jag färgade mitt hår mörkbrunt häromdagen för att jag skulle färga det rödtonat idag. så då tänkte jag att en lätt toning i utväxten skulle göra så att jag inte blev ljusröd i hårbotten och sen mörk i topparna. men tror ni att det funkade eller??? nej!!! jag har orangeröd utväxt och mörk mörk röd i topparna! fan fan fan. får väl färga om det imorn, IGEN!!



nu säger jag bara GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0