Wales, Anglesey, Holyhead.

Kan inte sova och det är bara skräp på tv så började googla lite om mitt brittiska arv eller vad man ska kalla det. Min farfar kommer från en ö som heter Anglesey, som tillhör Wales. Han bodde i en by som heter Holyhead. Dom tre namnen - Anglesey, Wales och Holyhead kan vara bland det vackraste namn gällande städer/öar. Jag tänker inte på det så ofta men ibland kan jag verkligen bara stolt över mitt arv och tycka att det på något sätt är ett vackert arv.
Hittar inga bra bilder - vilket betyder att jag måste åka dit snart och fotografera. Kanske ta med mig min älskling?




Tänkte på en sak en gång, om jag och c:et skulle få barn skulle dom bli fyra "blandningar": polska, svenska (fast med lite vallonblod) engelska och italienska. Haha stackars barn, stackars oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0