moms.-day!

jag är arg! jag är arg för att jag inte är nöjd med min tillvaro. jag är inte nöjd med mitt liv. det enda jag känner är en tomhet, ingen lycka, glädje, kärlek...ingenting utan jag är bara arg och tom! och det är så jävla frustrerande att gå runt och känna sig arg och tom hela tiden. allt är liksom medelmåttligt, ingenting är kul ingenting är tråkigt och jag går bara runt och väntar på att det ska säga BOM och allt ska bli som vanligt men jag vet och känner på mig att det inte bara kommer bli så....jag kommer behöva förändra en hel del saker i mitt liv!

jag flyttar om två veckor, själv. jag ska för första gången i hela mitt liv bo själv i en egen lägenhet. det är sjukt spännande och skit läskigt på samma gång. jag har förmodligen inte fattat det själv än för inte ens det får mig att "tagga" till...men förhoppningsvis så kommer det bli en helt störd upplevelse när allting sker på rikigt och när det verkligen är dags! och nu helt plötsligt - från ingentstans - behöva tänka på pengar till hyra mat nöjen tvättstuga och så vidare...att behöva tänka på allting helt själv, det känns helt sjukt! kunna göra vad man vill i sitt hem och kunna lämna disken om man vill, dammsuga imorn istället och dra upp persiennerna senare!! så jävla skönt!!





i fredags firade vi mamma som fyller år idag ♥ både jag och mamma jobbade till klockan 16 så vi gjorde oss iordning och åkte till eken och tog ett glas vin. jag ville att hon skulle få sin present av mig när vi va själva så jag gav henne ett kort där jag skrivit hur mkt hon betyder för mig och hur mkt hon har gjort för mig. hon blev rörd och tårögd vilket inte är så super likt mamma och när hon läst klart och vi hade kramats visade jag henne tatueringen och då kom tårarna på riktigt, på båda två! jag är så himla glad att mamma reagera på det sättet och inte helt tvärtom utan att hon blev chockad, stolt och lycklig!
(japp nu har jag en till tatuering. åkte till studion i onsdags för att lämna in bildern och boka en tid och fick en tid i torsdags, en dag innan vi skulle fira henne. jag trodde att jag skulle få vänta flera veckor iaf :) men icke och det va så skönt att få den klar till i fredags och jag är såååååå nöjd!!!!!)



mamma i paris, 1971. det är en gatumålning som är gjord i blyerts. ni vet när det sitter massa konstnärer på ett torg och ritar av dig...en sån målning är det :)




sweet sunday. undra vad man ska göra idag då. jag får ju inte träna/gå ut och gå (jag får inte bli svettig) och det är rätt trisst väder så det blir nog kaffe och tv! xoxo


Kommentarer
Postat av: Amanda

åh vad fint ni måste haft det :') förstår att hon blev rörd!!!



men vad tråkigt med hur du mår. vet du varför eller är det bara tillvaron som känns opepp? jag tror att det är bra att du flyttar och bor lite på egen hand, man mognar nog lite eller iaf lär känna sig själv lite bättre =) och 2v är ju jävligt snart :D

2011-08-14 @ 19:03:46
URL: http://amandarizzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0