en kort liten resume

Nu har jag haft lite minisemester, det känns skit skönt! Förra helgen va super härlig med en dag och natt ute på rindö hos min kusin, sambo och min lilla prinsessa. Jag skulle vara barnvakt till mitt kusinbarn (heter det så?) hela kvällen. Det blev en massa olika pyssel och sen film. Lilltjejen höll sig vaken enda till klockan 23 :) på söndagen var det skit trisst väder, vi som planerat sol och bad :( så det blev en lugn dag inomhus med mer pyssel och sen fick jag skjuss hem, via macdonalds, gött! Sen va det bara hem och sova!!

På tisdagsmorgonen bar det iväg till Gotland. Pappa skulle jobba under almedalsveckan så vi, jag och lillebror, passade på att åka och hälsa på! Bo i båten och umgås med pappa och alex. Vi hade definitivt ingen tur med vädret Alls! Det va dimma/regn i Visby tisdag och onsdag så det fanns inte så mkt att hitta på förutom att äta och sova men det dög det med. På torsdagen blev det ju såklart fint väder då vi skulle åka hem men färjan gick rätt sent, vid 19, så fick ju en dag med sol och riktig "visbyanda" ;)
Trots trisst väder var det supermysigt att komma iväg och vi hann ändå med lite roliga saker att göra. Jag lyckades ju till och med handla inredningsgrejer (!?!?!). Vi fick oss en private tour på HMS Carlscrona som är sveriges största, vad jag fattade det som, stridsfartyg som har legat utanför Somaliens kust hela hösten/vintern. Och massa annat :) har faktiskt tagit lite bilder - väldigt olikt mig så lägger upp dom! 

Nu är jag iaf tillbaka i sthlm på jobbet, fortfarande, slutar om 29 min, skönt!!!!! Och det är helt underbart att det regnar för då kan jag sova hela dagen. Wiho!




på väg ut till rindö i lördags






kommer till visby och möts av en upptagen far



inte så kul väder, det ser ut som det är taget ur en skräckfilm!!



så istället för att drälla runt på stan i spökväder så köpte jag o lillebror remmar, mums;)



båten



båten (i sol)



eller så kan man åka helikopter.....



eller stridsbåt....



det blev melon och....



...skit gott jordgubbsvin!!!! mumma



lillebrorsan va på humör ~ sådär!



vi åt på munkkällaren, fisk & skaldjursgryta :))))



påvägen hem hittade vi världens (kanske) minsta polisbil, tuff!



sista dagen på strandpromenaden, skönt med sol och värme!



pappi vinkar från båten



hejdå



(fint)


Kommentarer
Postat av: Amanda

åh vad mysigt det ser ut :) och fetttttt att du fick käka med försvarsministern!! <3

2011-07-09 @ 11:12:40
URL: http://amandarizzo.blogg.se/
Postat av: Julia

:) haha lite coolt! miss u!

2011-07-13 @ 02:20:03
Postat av: Stella

Åh kommer att tänka på när vi var ute och seglade haha! Ser jättemysigt ut! Puuuuuuuuuuuss

2011-07-21 @ 11:08:44
URL: http://tobegone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0