LV (och Dag 07 – Vänner)

efter en dag av jobb och stress (måndag) så var arbetspasset slut. det va lite träning inplanerade men dom planerna blev inställda precis efter jag slutat! bestämde mig då för att gå ner till louis vuitton för att kolla om det fanns en plånbok som kunde bli en födelsedagspresent kanske. försökte verkligen komma på ngt annat ställe en själva "LV" buktiken på östermalm som sålde märket för bara själva tanken på att traska in, för nej jag kan inte skrida, på en butik av den typen gav mig svettningar. såklart kom jag ju inte på någon annan butik....så begav mig till östermalm....
....det är faktiskt rätt skrattretande hur det är som att kliva in i en annan värld när tunnelbane dörrarna stängs bakom dig på östermalms torg perrongen. en blandning mellan svinrika kärringar, wannaberika fjortisar och situation stockholm. en rätt otrevlig miljö men med vidare eftertanke är det inte speceillt trevligt någon stans i city, iaf inte om du råkar snudda vid någons bubbla (och ge fan i att snudda vid min?!). traskar vidare upp på birger jarls gatan - stockholms, tom sveriges, kanske finaste gata som för den delen är minst lika skitig och av samma sen som vilken gata som helst - påväg mot "LV" butiken. i dörren möter jag en stackare, med andra ord en vakt, som ser ut att ha tillbringat den mesta tiden av sitt vuxna liv i ett solarium och resten av tiden på gymmet tillsammans med BFF anabola. förvånad över att det redan verkade vara stängt kvart i sex frågar jag om det är stängt (visste inte att finare butikspersonal inte orkade jobba lika länge som alla andra gör, i butik, och leka million dollar baby när dom jobbar för en bajslön rent ut sagt, vilka fan e dom??) okej nu blev allt mkt mer långdraget men vad jag ville säga är att det störde mig som fan, visst han va väldigt trevlig, men det va såå irriterande att han pratade med mig som att "alla vet vem messi är" (jag pratar inte om fotbollspelaren haha). sen slog det mig - tänk om han bara sa så för att jag inte såg rik nog ut??




känner mig som henne bakom parasollet!! fan försöker träna så mkt jag bara kan och jag försöker äta bra/ordentligt men så dyker det upp ngt som är viktigare (inte roligare!!!) än träningen och sen så helt plötsligt har cesars kompis, eller hans kompis fru, bakat en kladdkaka för cesar lurade dom att han fyllde år haha...så nu stor den i kylen och skriker efter att bli uppäten :@ fan, jag orkar inte! samtidigt som det kanske gör mig ännu mer motiverad?? just nu känner jag mig AS motiverad :D
- en liten del av mina (innersta) tankar Just nu!



Kommentarer
Postat av: Amanda

åh alfahonan, hade glömt bort det!! tack :) <3



ahhh fyfan vad hemskt om han sa så för att du inte kom dit i minkpäls och gucci-sandaletter!!! jag hatar när folk gör så!! det finns ju hur många som helst som har råd med LV-saker, som kanske har converse och långklänning från h&m på sig ist...

2011-06-14 @ 14:18:01
URL: http://amandarizzo.blogg.se/
Postat av: moi

HAHA ;)



ja precis, kände bara att jag var tvungen att lova mig själv igen att om jag någonsin skulle bli störtrik får jag inte bli sån översittare (som om den vakten var rik iofs haha) eller sån "överklassare"! bläk o sjukt ocharmigt!!!!



LOOOOVE U!

2011-06-15 @ 00:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0