F.DAY! (Dag 11 – mina syskon)

Det är bara tisdag men jag längar så mycket tills det är lördag kväll och sista arbetspasset för att sen äntligen få vara ledig i två dagar. Det kanske låter på mig som att jag ska ha långsemester men...det känns faktiskt så. Har aldrig längtat så här mycket efter något så här lite som två dagars ledighet men man lär sig uppskatta saker och ting med tiden! I alla fall, dom två dagarna ska jag göra absolut så lite som är möjligt och jag hoppas på riktigt skit väder så jag bara kan ligga hemma och sova =)


(jag och katti spenderade lördagen på hennes jobb, villa godthem, och drack drinkar, åt hamburgare och kollade på tjejmilen! fler sånna dagar?? JA TACK ;))


Fördelen med att jobba ett 7-15 pass är att man har hela eftermiddagen på sig att göra grejer - träna, fika, middag, bio..u name it! Men idag så ska faktiskt vi barn/syskon och pappa äta middag tillsammans. Det ska bli roligt. Det är ju rätt sällen som vi (jag och patric iaf) får "qualitytime" med mamma eller pappa så ibland är det mysigt att bara träffa, som idag, pappa! Vi får väl se vad det blir för middag.... Sen senare under kvällen ska jag träffa Frugan (Eva) och Stella (som är hemma en snabbis från London). Det blir väl att ta en fika och bara snacka skit och uppdatera varandra på ALLT som hänt så det kommer bli en mkt trevlig kväll!

Mina syskon som ni alla vet heter Patric (lillebror) och Sandra (storasyster). Patric är två år yngre än mig och Sandra är elva år äldre än mig och Sandra har inte samma mamma som jag och Patric.  I alla fall......
Det är rätt så undligt att man kan ha så himla olika relationer med sina syskon. Eller iofs..det är väl rätt vanligt att man har olika relationer med olika människor men men.
Jag och Patric växte ju upp tillsammans och bodde ju tillsammans så vi har ju därefter också gått igenom allt tillsammans. Vi har ju fightat (jag slog patric) skrikit, lekt, seglat, rest...gjort allt tillsammans och idag när båda är vuxna så umgås vi väldigt mycket. Jag älskar min lillebror såååå himla mycket och jag vet inte vad jag skulle göra utan honom. Han är helt underbar och har verkligen ett hjärta av rent guld ♥




Sandra och jag började umgås mer när jag blev lite äldre (om man inte räknar med jul, födelsedagar och sånt). Då var det roligare för båda att kanske åka in till stan och fika/shoppa eller vad man nu gjorde. Vi har aldrig bott tillsammans och egentligen setts rätt "o-ofta" (japp jag hittar på egna ord) men idag umgås vi mycket och jag ska äntligen (!!!) få bli moster åt en liten flicka =) eftersom vi inte har samma haft "syskonkärlek" till varandra, bråkat och haft oss, så är Sandra mer som min absolut bästa vän som jag vet finns där i vått och torrt och så klart världens bästa syster!!! ♥


Kommentarer
Postat av: Amanda

alltså det är så spännande att hon ska bli mamma och du bli moster!!!!!!! :) :)

2011-09-07 @ 08:10:47
Postat av: anna

åh jag sprang förbi er där :) synd att vi inte såg varann!

2011-09-08 @ 21:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0